Volksuniversiteit Naarden-Bussum

Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: CR322

Beeldhouwen in speksteen (voorjaar) OUD

Beeldhouwen in speksteen (voorjaar) OUD
Cursuscode: CR322

In deze cursus maakt u beeldjes (figuratief of abstract) uit speksteen, ook wel zeepsteen genoemd. Speksteen is een zachte en eenvoudig te bewerken steensoort die in prachtige kleuren voorkomt. Voor degenen die nog niet eerder in steen hebben gewerkt, is het een bijzonder materiaal om kennis te maken met het vormgeven in natuursteen. Gevorderden kunnen zich verder ontwikkelen in het beeldend vormen en toepassen van de vele bewerkingsmogelijkheden die speksteen biedt. 

Zelf meenemen: grove houtrasp (liefst halfrond), aardappelmesje (niet scherp), grof en fijn schuurpapier, een oude handdoek en een schort.

Woensdag 26 mei 2021
4 lessen van 2,5 uur aanvangstijd 19:30 (klik hier voor de lijst met data en tijden per bijeenkomst)
Prijs: € 180,00
Mw. Dr H. (Heleen) van der Minne
19:30 - 22:00
Locatie: Buurtcentrum Uit-Wijk (klik hier voor de adresgegevens)
Cursus geannuleerd >
Dr H. (Heleen) van der Minne
Dr H. (Heleen) van der Minne
Heleen van der Minne volgde haar opleidingen aan de Amsterdamse Academie voor Beeldende Vorming en aan de Rijksacademie in Amsterdam. Zij werkt gestileerd figuratief en heeft een liefde voor portret en dierfiguren. Steen is voor haar bij uitstek het materiaal waarin zij zowel het abstracte als het individuele wil uitdrukken. Zij is al vele jaren docent beeldhouwen aan de Volksuniversiteit (Almere, Utrecht, Bussum).
Download Brochures
Compleet                          Muziek                          
    
Klik op de afbeelding om de betreffende brochure op te slaan op uw computer, tablet of telefoon.
 
Met dank aan onze Partners:
Daatzelaar: www.daatzelaar.biketotaal.nl
Gemeente Gooise Meren: https://gooisemeren.nl/
Gooi TV: https://www.gooitv.nl/
MTH Accountantshttps://www.mth.nl/vestigingen/bussum/
RABO Bankhttps://www.rabobank.nl/lokale-bank/gooi-en-vechtstreek/
SAS Analytics and Solutions: www.sas.com/nl
Spant!: https://www.spant.org/